Trasa wycieczkowa na narty śladowe ( Cross-Country)

Początek trasy : górna stacja średniego wyciągu Polana Sosny

Od górnej stacji wyciągu kierujemy się w prawo, a następnie  szerokim łukiem w lewo w stronę lokalnego wzniesienia Sosny. Uwaga: trasa na tym odcinku przebiega przy Granicy Państwa i po stronie słowackiej – konieczność posiadania dokumentu uprawniającego do przekraczania granicy. Następnie z wzniesienia Sosny zjazd na Polanę Żłoby, trawers w prawo (opuszczamy rejon granicy – na wprost widoczna wyraźna przecinka, którą biegnie granica). Trawersując polanę łagodnie w górę w stronę lasu trafimy na wąski dukt leśny (ok. 20 - 30 minut od startu)  – dość stromo w górę, przez las porastający zbocza Jędrasa. Na skrzyżowaniu dróg leśnych w prawo, wychodzimy na niewielką polankę o lokalnej nazwie Szubin.

Wyciągi narciarskie - Niedzica - Polana Sosny

Uwaga:  na tym fragmencie trasy najłatwiej się zagubić, należy uniknąć  pokusy wędrówki szerokim duktem w lewo w dół w stronę granicy, a kierować się w prawo zachowując wysokość. Dopiero na polance Szubin zjazd w dół. Charakterystyczne ogrodzenie z żerdzi w dolnej części polanki zostawiamy po prawej stronie i niezbyt stromym zjazdem przez las wjeżdżamy na rozległą polanę. Widok na Tatry i Pieniny.

Trasa biegowa, Niedzica Polana Sosny - Jartaki (Kacwin)

Możliwość utworzenia pętli spacerowej. Możliwość zejścia do miejscowości Niedzica, przysiółek Trzcie przy drodze na Kacwin. My jednak kontynuujemy wycieczkę na Jartaki. Według indywidualnych upodobań wybieramy trasę zjazdu w dół, a następnie podejścia w górę na Faltynowe Kąty w kierunku charakterystycznej kępy drzew na szczycie wzniesienia (ok. 1 – 1,5 godziny od startu). Mijamy modrzewie za ogrodzeniem z żerdzi i zjeżdżamy   w dół mając po prawej ścianę lasu. Kierujemy się zdecydowanie w prawo w wyraźną przecinkę. Zjazd w dół i przed nami podejście na Jartaki.

Czas przejścia: Polana Sosny – Jartaki   ok. 2 godziny.

Powrót tą samą trasą około godziny.